۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر

 

خطبه دوم ـ بسیج یک ملاک و محور برای بصیرت شما است که جریان‌های نفوذی دشمن را به‌عنوان جریان رقیب در تقابل بسیج و تضعیف‌کننده بسیج بشناسید و بدانید هر جریانی بسیج را تخطئه و بسیجی را آدم تند و حاد معرفی کند، جریان نفوذی است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، پنجم آذرماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به مناسبت‌های دهه آخر صفر، حوادث سه‌گانه این ایام را نقطه عطف در تاریخ اسلام دانست و اظهار کرد: این ایام مقارن است با سالروز حوادث سه‌گانه آخر ماه صفر، جریاناتی که نقطه عطف و سرنوشت‌ساز در تاریخ امت اسلام بود و حرکت‌هایی که در کنار این جریان‌ها با عنوان حرکت‌های آموزنده و راهبردساز در عرصه‌های سیاسی اجتماعی برای امت اسلام و پیروان اسلام ناب محمدی، پیروان معارف اهل‌البیت (علیه‌السلام) به وجود آورد.

 

ایشان ادامه داد: رحلت رسول اکرم (صلوات‌الله‌علیه)، مصادف با انحراف رهبری از خط وحی نبوت، یعنی امامت بود، بنای اسلام بر این است که مدیریت جامعه در خط وحی و نبوت باشد و امامت به‌عنوان تداوم خط وحی و نبوت در جریان رهبری امت است و متأسفانه مقارن با رحلت پیغمبر، انحراف در عرصه سیاسی امت پیغمبر به وجود آمد و این انحراف، انحراف رهبری از خط ولایت و امامت بود، این مسئله مهمی است، این روزها، سالروز روزهای عظیم اسلام است و برای امروز ما یک عبرت است، بی‌بصیرتی، بی‌توجهی امت، جداسازی سیاست اجتماعی از عرصه‌های دیانت و آموزه‌های دینی، 14 قرن امت اسلام را در فلاکت تفرقه و اختلاف و ذلیل قدرت‌های طاغوتی مستکبر حاکم قرار داد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، گرفتاری امت اسلام در سلطه قدرت‌های طاغوتی را بی‌بصیرتی عنوان و خاطرنشان کرد: به خاطر یک بی‌بصیرتی در یک نقطه سرنوشت‌ساز و آن، مسئله رحلت پیغمبر اکرم بود و در مقابل، حرکاتی که انجام گرفت، حرکات راهبردساز بود، اینی که در مقابل این انحراف، عزیزترین عزیزان اسلام، دختر معصومه پیغمبر قیام کند، او بایستد و در قیام خود نیز در برابر این انحراف آن‌قدر مقاومت کند، در خانه‌اش بریزند، کنار نرود، در خانه‌اش را آتش بزند، پشت نکند، بین درودیوار عزیز بزرگوارش را بکشند، دست برندارد، همسر ولی امرش را از خانه بیرون ببرند، صرف‌نظر نکند، در آن حالت دامن امیرالمؤمنین را گرفته، وظیفه‌اش را انجام داد، بچه‌اش را کشتند، خودش را مسموم کردند، خانه‌اش را آتش زدند ولی درعین‌حال دست برنداشت، دامن علی را گرفت، آن‌قدر مقاومت کرد که ضربات ته غلاف شمشیر، کار را به‌جایی رساند که میوه دلش امام صادق فرمود: «وَ کانَ سَبَبُ وَفاتِها اَنقُنْفُذَ مَوْلی فُلان قد لَکَزَها بِنَعْلِ السیْفِ وَما تَدَعْ عضدها مثل الدملج»؛ این حرکت راهبرد در اینجا.

 

دنیاخواهی و رفاه زدگی، عامل شهادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)

 

ایشان، دنیاخواهی و رفاه زدگی امت را عامل شهادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) دانست و گفت: دومین حادثه به‌عنوان نقطه عطف تاریخ اسلام، مردمی که به‌عنوان ایثارگری و فدایی شدن در راه خدا، به‌عنوان مجاهد فی سبیل الله در دست پیغمبر تربیت شدند، این مردم به جنبه رفاه زدگی، خوش‌گذرانی، زندگی آرام را به دست گرفتن افتادند، جامعه رفاه‌زده، خوش گذاران و مردمی که به دنبال عیاشی، زندگی خوب، خوش و نهار و شام چرب و نرم باشند، بر این مردم خواه‌ناخواه یک طاغوت مثل معاویه مسلط می‌شود و میوه دل صدیقه اطهر، سبط اکبر پیغمبر با همه مظلومیت، یکه و تنها آنجا ایستاد که به پاره‌پاره شدن جگرش با زهر جفا اکتفا نشد، حتی بدن مسمومش را تیرباران کردند و هفت چوبه تیر بر بدن مسمومش وارد شد.

 

تحمل شهادتی یک سال و نیمه در میدان جنگ نرم با طاغوت

 

آیت‌الله علم‌الهدی، به سومین اتفاق تاریخ‌ساز در تاریخ اسلام اشاره و عنوان کرد: آن زمانی که جریان نابکار طاغوتی عباسی خواست با توجیهات منافقانه و تزاویر فتنه‌گرانه، مسیر انحراف را به‌عنوان یک جریان دینی پذیرفته‌شده در امت اسلام تحمیل کند، وجود مقدس علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام)، یک شهادت یک سال و نیمه را قبول کردند.

 

ایشان افزود: از روزی که در مدینه به عزیزانشان گفتند برای مظلومیت و غربت من گریه کنید، تا روزی که آمدند خراسان و گفتند: «انَّ شرما خَلَقَ اللَّهُ فی زمانی، یقتلنی بِالسَّمِّ ثُمَّ یدفننی فی دَارِ مضیعة وَ بِلَادِ غُرْبَةٍ الافمن زارنی فی غربته»، بدترین چیزی که در زمان من آفریده، این است که جگر من مظلوم غریب را با زهر پاره‌پاره می‌کنند، یک سال و نیم طول کشید و یک سال و نیم دوره شهادت علی بن موسی‌الرضا به طول انجامید، ایستادگی در این حد و مقاومت در جنگ نرم با انحراف و فتنه دشمن تا این حد، همه این‌ها برای ما راهبرد و رهنمود بود.

 

راهپیمایی اربعین، نمایش یک حرکت در مسیر سیدالشهدا(علیه‌السلام) بود

 

عزیزان، امروز آنچه ما ثابت می‌کنیم، تا به امروز برای ما روضه امام رضا فقط اشک داشت، روضه امام حسن فقط گریه داشت، رحلت پیغمبر فقط ناله داشت اما امروز تنها این نیست، مسئله پیروی است، مسئله راه افتادن دنبال خط راهبردی امام رضا در مقابله با جنگ نرم است، دلیل حرکتش، زواری است که با پای پیاده وسط برف و یخ از ارتفاعات به‌طرف حرم مطهر امام هشتم می‌آیند و شاهدش، 20 میلیون انسانی است که با پای پیاده به‌طرف حرم سیدالشهدا رفتند، فلسفه این راهپیمایی، نشان دادن یک حرکت به دنبال امام حسین و امام رضا (علیهم‌السلام) است.

 

 

آیت‌الله علم‌الهدی با ابراز امیدواری از پذیرایی حداکثری دستگاه‌های مسؤول در موضوع استقبال از زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، اضافه کرد: امیدواریم که دستگاه‌های مسؤول، عزیزان ما حداکثر پذیرایی را نسبت به زوار پیاده داشته باشند و از همین الان در این جاده‌های یخ‌زده‌ی برف‌باران، امکانات گرمایشی را برای این عزیزان فراهم کنند؛ سال گذشته برادران عزیز ما در شهرداری، یک برنامه‌ای داشتند، اتوبوس‌ها را فرستادند وسط راه به‌عنوان توقفگاه متوقف کردند که این‌ها وسیله گرم‌کن برای زائر پیاده باشد، ان شاالله امسال هم با جدیت بیشتر این کار را پیگیری می‌کنند.

 

تقدیر از عملکرد آستان قدس در پذیرایی از زائران پیاده اربعین در مهران

 

ایشان، عملکرد آستان قدس رضوی در ارائه خدمات به زائران پیاده اربعین در مهران را قابل‌تقدیر دانست و گفت: حرکتی که خوشبختانه امسال آستان قدس در مسئله زوار پیاده چه در ارتباط با اربعین و چه در ارتباط با زائرین پیاده و امکاناتی که آماده کرده برای پذیرایی، حرکت بسیار قابل‌تقدیری است، موکبی که در مهران زدند، مشکلاتی که سال گذشته، افرادی که از اربعین برمی‌گشتند در مهران پیدا کردند، خوشبختانه این مشکلات امسال خیلی کمتر بود، موکبی در چهار هکتار زمین و قریب به 10 هزار مترمربع مسقف، محل اسکان پنج هزار نفر با تغذیه روزی 75 هزار نفر در این موکب از آستان قدس خیلی قابل‌تقدیر است، از عزیزان خدمتگزار این نهاد مقدس و از تولیت عظمای آستان قدس در این اقدام اصیل تشکر می‌کنیم و امیدواریم نمونه‌این اقدام و پذیرایی برای مهمانان پیاده امام هشتم (علیه‌السلام) به نحو اکمل و بهتر، این تشکیلات فراهم شود مخصوصاً که امسال، تولیت پذیرایی و میزبانی از زائران پیاده به عهده آستان قدس قرار گرفته است.

 

زیارت با پای پیاده، نمادی از «بسیج» است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که زیارت با پای پیاده، نمادی از بسیج است، خاطرنشان کرد: این زیارت با پای پیاده، یک نماد از بسیج است؛ امروز، روز صدور حکم امام در ایجاد و تأسیس ارتش 20 میلیونی و بسیج مردمی است و از حضور برادران عزیز بسیجی و خواهران بسیجی، فرماندهان غیور و دلاور سپاه پاسداران در نماز جمعه تشکر می‌کنم که این نماد و محور اقتدار نظام و انقلاب را با حضور پربرکتشان در اجتماعات این کشور، امروز به‌عنوان سالروز بسیج، به رخ دنیا کشاندند.

 

احتمال ابطال بخشی از انتخابات در مدل دموکراسی لیبرالی

 

ایشان افزود: مقام معظم رهبری در دیداری که با بسیجیان، دو روز گذشته داشتند، یک فرمایش کلیدی اعلام کردند و آن این‌که فرمودند: «بسیج، مظهر مردم‌سالاری دینی است»؛ جاهای دیگر اگر دموکراسی و مردم‌سالاری حرف می‌زنند، فقط حرف است، آن‌هم پای صندوق‌های رأی با هزاران زمینه و مقدمه‌چینی دم از مردم‌سالاری زده می‌شود آن‌هم آمیخته با ده‌ها تقلب؛ اعلام کردند در سه ایالت بزرگ آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده و می‌رود که انتخابات در سه ایالت باطل اعلام شود، یعنی این دموکراسی در دنیا است، این دموکراسی لیبرال است، این دموکراسی سوغات مدرنیته در کشورهای غربی است.

 

بسیج، مظهر مردم‌سالاری دینی است

 

آیت‌الله علم‌الهدی، حضور مردم در عرصه‌های انقلاب را نماد اصلی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و گفت: دموکراسی و مردم‌سالاری دینی این است که مردم با پای خودشان می‌آیند در عرصه نظام، مباشر در اجراییات نظام هستند، مردم می‌شوند همه‌کاره یک نظام دموکرات و مردم‌سالار؛ مقام معظم رهبری تفسیر فرمودند مردم‌سالاری دینی را در فرمایشات پریروزشان، فرمودند: « مردم‌سالاری دینی معنایش این است که سالار سرنوشت جامعه، مردم هستند، اختیار جامعه دست مردم است، تصمیم‌گیری با مردم است، حرف، حرف مردم است» اما کدام مردم؟ مردم متدین، مردمی که وابسته به دین هستند، مردمی که دین‌خواه هستند، مردمی که مبدأ مشروعیت نظام خود را از دین گرفتند که ولایت و مقام معظم رهبری باشد، مردمی که رفتار سیاسی‌شان در حقیقت از دین اخذشده و اخلاق سیاسی‌شان را از آموزه‌های دین گرفته‌اند و اجرا می‌کنند و مردمی که باانگیزه اخلاص و تقرب به خدا و برای دین در عرصه جامعه وارد می‌شوند.

 

ایشان ادامه داد: یک بسیجی اگر جهاد می‌کند برای دین است، اگر فداکاری می‌کند برای دین است، اگر خدمت اقتصادی می‌کند برای دین است، اگر فناوری و حرکت‌های دانش‌بنیان به‌جا می‌آورد، برای دین است، همه‌چیزش برای خدا است، این معنای مردم‌سالاری دین است، سالار سرنوشت مردم هستند و همه کارشان بر اساس دین و همه‌چیزشان را برای دین می‌خواهند، نمادش این حرکت‌های پیاده‌ی زیارتی در اربعین امام حسین (علیه‌السلام) و در آخر صفر زیارت امام رضا (علیه‌السلام) است.

 

بسیج یعنی مردم تمام داشته خود را برای زائر اهل‌بیت هزینه می‌کنند

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که مردم برای خدمت به زائران پیاده از تمام داشته خود استفاده می‌کنند، اظهار کرد: شما می‌بینید در این حرکت‌ها، دیگر دغدغه خانه، مسکن و جایی که شب بخوابند و در روز امنیت داشته باشند کسی ندارد، همه مردم با همه‌چیزشان به صحنه آمدند، آنانی که امکانات دارند، آنچه دارند در طبق اخلاص گذاشته‌اند برای زائرین و مهمانان پیاده امام حسین (علیه‌السلام) و امام رضا (علیه‌السلام)، کسانی هم که چیزی ندارند، آمده‌اند با کارشان، پاهای زائر را بمالند، زائر را نواز شده‌اند، کفشش را واکس بزنند، او را درمان کنند، این معنای مردم‌سالاری دینی است، این معنای بسیج است.

 

مردم‌سالاری دینی در بسیج در هیچ کجای تاریخ نمونه‌ای ندارد

 

ایشان تأکید کرد: بسیجی همه‌چیزش مال خدا است، از جان و سرش گرفته در راه خدا است، وقتی بنا شد یک بسیجی جانش را دارد در راه خدا می‌دهد، طبیعی است که مال، امکانات و زندگی بسیجی نیز در طبق اخلاص خدا تقدیم شده است و این نمونه مردم‌سالاری و این نماد مردم‌سالاری را جز این انقلاب، این نظام و آن‌هم به برکت آموزه دین در هیچ کجای تاریخ و در هیچ کجای کره زمین این نمونه وجود ندارد. «تکبیر»

 

نفوذ جریان‌های سیاسی، بدترین شکل نفوذ است

 

مقام معظم رهبری در فرمایشات سال گذشته‌شان به‌عنوان روز و هفته بسیج، نکته‌ای را فرمودند که نفوذ بر دو قسم است، یک نفوذ فردی است که یک جاسوس بیاید در یک‌نهاد نظامی اداری این کشور دخالت کند، نفوذ کند، به نفع اربابان خارجی خودش مسیر نظام را عوض کند، فرمودند بدتر از این، نفوذ جریانی است، یکی از مواردی که نفوذ جریان بسیار خطرناک است، نفوذ جریانی در برابر بسیج است، یک جریانی را دشمن بسازد به‌عنوان یک جریان سیاسی بیاید رقیب بسیج قرار بگیرد و با بسیج رقابت کند، این را فرمودند نفوذ جریان است.

 

هر زمزمه علیه بسیج، زمزمه‌ای آمریکایی و انگلیسی است

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر جایگاه بسیج در ادبیات انقلاب اسلامی و اهمیت تقویت آن، تصریح کرد: این‌که یک جریان بیاید مقابل بسیج صف‌آرایی کند، بسیج را تخطئه کند، بسیج را نقد کند و بسیج حزب‌اللهی جان‌برکف را یک آدم تند و حاد معرفی کند، فرمودند این جریان نفوذی است و نفوذ جریانی بدتر از نفوذ فردی و جاسوس پروری هست؛ باید حواسمان جمع باشد، بسیج یک کلمه و شجره طیبه است که امروز هر زمزمه‌ای بر ضد بسیج از هر طرف، هر جریان سیاسی، از هر نهاد و سیاست دان و عنصر سیاست‌بازی شروع شود، این زمزمه، زمزمه آمریکایی و انگلیسی است.

 

بسیج، ملاک و محور بصیرتی برای شناخت جریان نفوذی دشمن است

 

ایشان یادآور شد: بسیج یک ملاک است، یک محور است برای بصیرت شما برادران و خواهران که جریان‌های نفوذی دشمن را به‌عنوان جریان رقیب در تقابل بسیج و تضعیف‌کننده بسیج بشناسید و با این ملاک بدانید جریانی که دست‌نشانده دشمن در داخل کشور هست، کدام جریان است و این را کاملاً بدانید و بشناسید با این محور و ملاکی که مقام معظم رهبری دست دادند.

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی