آیت‌الله‌علم‌الهدی:

مسئله فلسطین نقطه محوری عزت مسلمانان است/ می‌خواستند به وسیله فلسطین اسلام را براندازی کنند

title به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته مشهد مقدس که همزمان با روز جهانی قدس برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار مشهد مقدس برای حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: از همت عالی و حماسه ارزشمندی که در روز پر فضیلت قدس به فرمان امام بزرگوار انجام دادید و با دعوت مقام معظم رهبری در این راهپیمایی با عظمت روز قدس با زبان روزه‌دار شرکت کردید و به دنیا نفرت خودتان را از یک جریان غصب و ستم اعلام فرمودید، تشکر می‌کنم.


ایشان ادامه داد: متشکرم از فرمانده غیور و دلاور سپاه قدس سردار سرلشکر قاآنی که لطف فرمودند و دعوت ما را پذیرفتند و امروز همه ما را به فیض رساندند، عزیز بزرگواری که در میدان نبرد و مبارزه با استکبار و صهیونیست، قهرمانانه جایگزین یک سردار دلاور دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی هستند که از بیان و زبان ایشان جریان مظلومیت فلسطین و جنایت صهیونیست ها شنیدن، آرمش دل می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: از یک جهت چنین قهرمانان غیور و فداکار، فرماندهی جنگ و مقابله با صهیونیست و استکبار را به دست گرفتند و از طرف دیگر مردم ما بر اثر حماسه و احساس دینی خودشان، این آرامش و لذت روحی به آنان دست می‌دهد که دشمن خاکریزش را در دل کشور ما و در مرزهای ما زد و امروز به لطف خدا خوشبختانه با غیرتمندی و دلاوری این سرداران رشید با شهامت، جبهه دشمن به کنار دریای مدیترانه عقب زده شده است و در آنجا دلاوران رزمنده ما با دشمن صهیونیست و سربازان استکبار جهانی در حال حنگ هستند، این برای مردم ما هم افتخارآفرین و هم لذت بخش است.

سؤال نسل جوان از چرایی روز قدس

ایشان با بیان این‌که دو سه نکته در مسئله قدس و فلسطین برای ما قابل تأمل است، خاطرنشان کرد: نسل جوان انقلاب امام را ندیدند، از نزدیک رهنمودهای امام را نشنیدند، امام و انقلاب و سرآغاز انقلاب را به روایت صدا و تصویر توجه می‌کنند، این‌ها هشت سال دفاع مقدس را هم ندیدند، امروز نسل جوان اندیشمند و نخبه جامعه ما را تشکل می‌دهند، برای آنان این مسئله مطرح است فلسطین یک کشور دیگر و فلسطینیان یک ملت دیگر هستند و ما در یک نقطه دیگر، چرا باید مسئله‌ای به نام فلسطین در مسائل ملی و کشوری ما مطرح شود و چرا مسئله قدس باید برای ما راهبرد و خط مشی سیاسی بشود که جریان سیاست خودمان را در عرصه‌های بین الملل با مسئله قدس وفلسطین گره بزنیم به‌خصوص با تحریم‌هایی که دشمن با رسانه‌های پر پهنه خودش در سطح دنیا با زبان‌های فارسی انجام می‌دهد، این سؤالات را در گوش و مغز جوان ما می‌خوانند.

آیت‌الله علم‌الهدی در تبیین اهمیت مسئله فلسطین برای اسلام و مسلمانان، تصریح کرد: روزی که پیغمبر اکرم مبعوث به رسالت شدند، در سرزمینی مبعوث به رسالت شدند که نظام عشیره‌ای و قبیله‌ای حاکم بود، واحدهای اجتماعی از قبیله‌هایی تشکیل شده بود که با هم قوم و خویش بودند و وحدت خونی داشتند، پیغمبر در چنین جامعه‌ای مبعوث به رسالت شدند، تمام محدویت‌های نظام عشیره‌ای را بهم زدند، مناسبت‌های وابستگی خونی را بین افراد و عشایر از بین بردند و مناسبت‌های اجتماعی دیگری به وجود آوردند.

ایشان اضافه کرد: خدا در قرآن گفت «وَكُنتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا ۗ كَذَٰلِكَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ» از قبایل مختلف از مناسبت‌های خونی بسیار متفاوت، پیغمبر یک مناسبت اجتماعی دینی به وجود آوردند به نام «امت اسلام و مسلمان»، وقتی مناسبت اجتماعی دینی پیش آمد، مناسبت‌های خونی چنان پیش آمد که پدر و پسر در مقابل هم به‌عنوان کافر و مسلمان ایستادند و جنگیدند؛ نه تنها با قبایل و سران قبایل خودشان مبارزه کردند، حتی پسر مقابل پدر و پدر مقابل پسر ایستاند چون مناسبت‌های خونی از بین رفت، «این نعمت خدا بود که همه شما را با هم برادر کرد».

مناسبات ما اسلامی و بدون مرز و جغرافیا است

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ما در این دنیا مسلمان و شیعه اهل بیت (علیهم‌السلام) هستیم، وابسته به پیغمبر هستیم، بر حسب این وابستگی، یک مناسبت اجتماعی دینی بین ما هست که با هر مسلمانی در هر گوشه دنیا مناسبت داریم اما با یک کافر در درون جامعه و کشور خودمان هیچ مناسبتی نداریم، یا از اسلام دست برداریم و بگوییم مسلمان نیستم، اگر مسلمانی و قرآن را قبول داری، این قرآن است بنابراین مناسبت‌های ما جغرافیایی، خونی و مرزی نیست، مناسبت‌های ما مناسبت‌های اجتماعی و دینی هست و ما با این مناسبت‌های اجتماعی و دینی اسلامی زنده هستیم.

ایشان یادآور شد: شما برادر و خواهر دهه هفتادی و هشتادی که دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امام را درک نکردید، چشم باز کردی انقلاب را دیدی، بدان آنچه امروز ما را با همه دنیا متصل می‌کند، مناسبت‌های دینی و اسلامی ما هست نه مناسبت‌های جغرافیایی، شهروندی، مرزی و سرزمینی.

چرا مسئله فلسطین مربوط به اسلام است؟

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: ما مسلمانیم و آموزه قرآن را قبول داریم، قرآن می گوید تو با آن فلسطینی و لبنانی خواهر و برادر هستی، ما پای این قرآن ایستادیم و جان و سرمان نیز مال همین قران است، اگر این طور نبود مثل درختی که پای ان آب برود، خون بچه شهیدها پای انقلاب نمی رفت، این همه خانواده شهدا ایستادگی و مقاومت نمی کردند، فلسطین و قدس مربوط به اسلام است و مربوط به یک ملت، جمعیت و جغرافیا نیست، چرا مربوط به اسلام است؟

ایشان گفت: از روزی که در جنک جهانی دوم غربی ها بر دنیا مسلط شدند و بعد از دو جنگ جهانی سلطه استکباری در دنیا آمد، حساب کردند باید اسلام و مسلمان را براندازی کنند، نقشه ریختند 70 سال پیش که یک خاکریز درست کردند و سنگرها را جلو بیاورند و سفره پیغمبر را از دنیا جمع کنند، ان خاکریز فلسطین بود که یک حکومت غاصب را به نام اسرائیل به وجود آوردند بشود یک خاکریز، این خاکریز را توسعه بدهند، جلو بیایند بساز مسلمانی را در دنیا جمع کنند چون دیدند در مسئله کدخدایی دنیا تنها یک چالش و سنگلاخ جلوی آنان هست و آن اسلام است.

ایشان بیان کرد: او را براندازی کنند، دیگر در حکومت جهانی و کدخدای جهانی هیچ مانعی نیست، اگر این را برداشتند می‌شوند کدخدای دنیا اگر این را برندارند، این‌ها منتظر یک مصلح آسمانی و قدرت پس پرده نشین هستند که می آید با امداد غیب بساط همه را جمع می‌کند.

فلسطین خط مقدم مقابله با استکبار

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که این‌ها در روز اول در این ارض نبودند، خاطرنشان کرد: جلو آمدند قبله اول مسلمانان مسجد اقصی و قدس را تصرف کردند، قدس که در تصرف این‌ها نبود، برای این که خاکریز را جلو بیاورند و سفره پیغمبر را براندازی کنند پیش آمدند.

ایشان گفت: صف مقدم جبهه مقابله با استکبار در مقابل دشمنان پیغمبر مردم فلسطین هستند که 70 سال است مرد و مردانه ایستاده‌اند، فلسطین مسئله من و تو نیست، او نایستد من و تو باید بایستیم چون دشمن می‌خواهد سفره پیغمبر را جمع کنند؛ این‌ها آواره شده‌اند، خانه و زندگی از دست دادند، کسب و کار از دست دادند، اردوگاه‌نشین شدند و پنج نسلشان است که در اردوگاه به دنیا می‌آیند و در اردوگاه می‌میرند، در این شرایط زندگی می‌کنند و ایستادند و پیروز هستند.
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که ما و فلسطین دوتا نیستیم، بیان کرد: مسئله فلسطین مسئله ما است چون ما پیغمبر را قبول داریم، فاطمه زهرا را قبول داریم، این‌ها می‌خواهند بساط علی را از بین ببرد، ملت فلسطین جلو ایستادند و مقاومت می کنند، 70 سال است در اردوگاه زندگی می‌کنند و دنیا دنیای جنایت و کفر و زندقه، تا الان قریب به 3 هزار بچه فلسطینی کشته شده، در بچگی کشته شدند و ذبح شدند، کسی در دنیا صدایش درنمی آید، بجه هایشان را کشتند اما ایستاند چون اگر این خاکریز را بیاورند جلو، دیگر مکه و مدینه را می‌گیرند و سفره پیغمبر جمع می‌شود، ما هرچه داریم از پیغمبر و بچه‌های پیغمبر داریم پس مسئله فلسطین مسئله ماست و مسئله اساسی نظام و کشور ماست، محور این نظام اسلامی قدس و فلسطین است.

انقلاب اسلامی برای احیای انقلاب و اسلام شکل گرفت

ایشان افزود: نظام اسلامی در این کشور و این قبه الاسلام با عشق مردم ما به پیغمبر درست شد که اسلام را احیا کند؛ در سال 58 یکی از مسئولان گفت عازم مکه بودم خدمت امام رفتم و به ایشان عرض کردم عازم حج هستم و م یخواهم بروم مکه، تمری ندارید؟ گفت اشک در چشمان امام حلقه زد و فرمودند اگر رفتی مدینه به پیغمبر بگو آقا ایران کشور شماست و به شما تعلق دارد، اگر این مملکت به پیغمبر تغلق دارد، دشمن می‌خواهد پیغمبر را براندزای کند، خاکریزش را هم در سرزمین فلسطین زده است، ما باید مقابله و مبارزه کنیم.

امام جمعه مشهد مقدس ابراز کرد: فلسطین مسئله اصلی ما است، قدس محور نظام و خط سیاسی و تمام مبنای سیاست خارجی ما در عرصه بین‌الملل مسئله قدس است، در مسئله قدس نمی‌توانیم بی‌تفاوت بایستیم چون مسلمان هستیم، چرا امام گفت جمعه اخر ماه رمضان؟ چون جمعه آخر ماه رمضان نزدیک روزهای آخر ماه رمضان ست و به هر حال مردم با هر عقیده و نظریه و با هر بینش سیاسی و تحلیلی، روزه گرفتند و روزه‌دار هستند، خدا و پیغمبر را قبول دارند، اگر پیغمبر را قبول نداشتند روزه نداشتند، چون پیغمبر را قبول دارند، بیایند نقطه محوری حیات و عزت پیغمبر که روز قدس است را روی دستشان بگیرند، حرکت کنند و احیا کنند، سال 58 که امام فرمان روز قدس را صادر کردند با امروز ببینید در سرکوبی و براندازی اسراویل به کجت رسیدیم و تا کجا پیش رفتیم.

نتیجه دست کشیدن از مقاومت

ایشان تصریح کرد: آن روز اسرائیل آمده بود تا دل زاهیه و بیروت را گرفته بود اما امروز اسرائیل در درون شهرهای خودش امنیت و آرامش ندارد،؛ مسئله‌ای که امروز در فلسطین پیش آمده این است که فلسطین سه عده بودند، یک عده در خود اسرائیل زندگی می‌کردند و با دولت اسرائیل می‌ساختند، یک میلیون و 80 هزار فلسطینی در خود اسرائیل هستند که برخی از این‌ها آدم‌های ثروتمندی هستند و زندگی مرفهی دارند، یک بخش این‌ها در کرانه باختری رود اردن منطقه اریچجا هستند که در سال 1993، 28 سال پیش بر حسب قرارداد اسلو که بین سازمان فتح و اسرائیل و آمریکا به تصویب رسید، قرار شد این ها یک حکومت محلی بومی در حد جریان پلیسی آن هم زیر نظر اسرائیل تشکیل بدهند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: یاسر عرفات گفت از چنگ با اسرائیل نتیجه نگرفتیم بیاییم وارد سازش و جنگ سیاسی شویم، نتیجه این شد این جریان شدند مأمور و پلیس جنایات اسرائیل که برای انان جاده باز کنند که شهرک بسازند و مسجد الاقصی را بیرند و عزیزان رزمنده را بگیرند تحویل اسرائیل بدهند.

حرکت انقلابی فلسطینی در نواز غزه محدود شده بود، خوشخلتانه فلسطیانیان کرانه باختری روز اردن وابسته شدند به رزمندگان غزه، سازمان فتحی که در قرارداد اسلو خیانت به ملت فلسطین کرد و دست در دست ایرائیل گذاشت امروز از دل این سازمان «عصائب مسجدالاقصی» بیرون آمده که دیگر حکومت خودگردان را قبول ندارند و آن مسئولیت‌ها و قرارداد اسلو را زیر پایشان لگدمال کردند و با اسرائیل می‌جنگند.

انقلاب فلسطین دیگر تنها «انقلاب غزه» نیست

مسئله انقلاب فلسطین دیگر مخصوص نوار غزه نیست، 13 میلیون فلسطینی را در جریان حکومت غاصب اسرائیلی محاصره کرده، اسرائیل چشم باز کرده در محاصره 13 میلیون فلسطینی قهرمان دلاور ایستاده است.

بن گوریون رهبر جنبش صهیونیستی، اول رهبر اسرائیل بعد از تشکیل اسرائیل به مردم یهودی صهیونیست گفتت «این مردم فلسطین تا 60، 70 سال دیگر پیرمردهایشان می‌میرند و جوانانشان هم با ما عادت می کنند پس این ها همه‌شان می‌روند و ما زنده هستیم و می‌مانیم، قدرت مال ما است؛ سر از خاک بردارد ببیند پنج نسل از آن مردم گذشت و جوانان 5 نسل بعد با اسرائیل ناپاک چه می‌کنند و صهیونیست ناپاک با همه قدرتش در محاصره 13 میلیون فلسطینی قرار گرفت که حلقه مقاومت در ایران لبنان و همه کشورها به پشتیبانی این‌ها آمده و ریشه اسرائیل دارد کنده می‌شود.

1401/02/09
17:08

افزودن دیدگاه جدید


آیتemam

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آیت الله علم الهدی می باشد